17 Carti Scrise de Scriitori din Tari Exotice (cu REDUCERI de pana la 30%)

0
522

Scriitori din Tari Exotice
Scriitori din tari exoticePentru tine, CARTEPEDIA incepe cea mai recentă campanie – „Scriitori din țări exotice”.

Până la finalul lunii iunie, celebrăm cu reduceri de până la 30% pentru o selecție de scriitori, între care amintim pe:

  • Yasunari Kawabata (laureat al Premiului Nobel),
  • Ismail Kadare,
  • Haruki Murakami și
  • Han Kang (autoarea controversatului roman „Vegetariana”).

Am ales pentru tine 17 carti ai caror autori traiesc in tari exotice. Evident ca sunt mult mai multe carti incluse de Cartepedia in aceasta categorie. Si daca doresti sa le vezi pe toate, ai AICI linkul direct.

17 Carti Scrise de Scriitori din Tari Exotice

De-a lungul timpului, librarii CARTEPEDIA au recomandat:

Papusa1 – Păpușa – Ismail Kadare

Un remember autobiografic pornit în casa de piatră de la Gjirokastra, adăpostind între zidurile ei umbre şi poveşti incredibile, trecând prin avatarurile unui regim comunist de o duritate nemaiîntâlnită în Europa şi sfârşind în ambianţa rafinată a Parisului, acesta ar fi miezul acestui roman scris în 2015, la vârsta supremei maturităţi. Şi, mai presus de toate, portretul mamei, desenat în culori indefinite, iluzoriu ca pânza de păianjen şi tot atât de fragil ca şi ea.

 

Asteptandu-i pe barbari2 –  Așteptându-i pe barbari – J.M. Coetzee

La peste 30 de ani de la apariţie, romanul Aşteptându-i pe barbari a rămas în conştiinţa publică şi continuă să influenţeze alte forme ale artei, cum ar fi opera omonimă din 2005 semnată de compozitorul Philip Glass. A fost încununat cu James Tait Black Memorial Prize, Geoffrey Faber Memorial Prize şi Central News Agency Prize. După ce J.M. Coetzee a câştigat Premiul Nobel pentru literatură în 2003, acest roman a fost inclus de Penguin Books în prestigioasa serie „Great Books of the 20th Century“.

Magistratul nu are nume, ci doar o misiune: trebuie să împartă dreptatea într-un fort situat departe de inima Imperiului. Iar acest fort se află, se spune, sub ameninţarea barbarilor. Nimeni nu ştie precis cum arată şi cum se comportă aceştia. Contează doar veghea perpetuă şi îndeplinirea datoriei faţă de Imperiu. Dar când în fort îşi face apariţia colonelul Joll, purtătorul trufaş al ordinelor

3 – 1Q84 (vol. I) – Haruki Murakami

O tinara coboara pe scara de urgenta a unei autostrazi suspendate. Intentioneaza sa ucida un om. In alta parte a metropolei, un profesor de matematica e de acord sa rescrie romanul unei fete dislexice. Fara s-o stie, cei doi se cauta, iar actiunile lor declanseaza o adevarata avalansa de evenimente, pentru ca la Murakami povestile simple nu sint niciodata simple. In spatele realitatii banale se ascund intotdeauna tenebre periculoase, iar trecutul nu se lasa nici rescris, nici uitat cu usurinta. Tinara ucigasa si profesorul de matematica descopera treptat ca au stirnit din umbra forte colosale care ameninta insusi destinul lumii. Romanul poate fi citit ca o poveste de dragoste, dar in acelasi timp este o meditatie asupra fanatismului si asupra violentei pe care acesta o provoaca. Nu in ultimul rind, 1Q84 ridica o intrebare asupra existentei libertatii, indiferent de formele ei de expresie.

4 – Orient, Occident – Salman Rushdie

Reunind noua povestiri publicate pe parcursul mai multor ani, Orient, Occident reia una dintre temele predilecte ale lui Salman Rushdie, si anume suspendarea intre doua lumi de care se simte atras in egala masura si pe care este, tot in egala masura, dispus sa le critice. O incercare de apropriere si definire culturala a doua teritorii care si-au spus cuvintul in formarea sa ca scriitor, volumul de fata problematizeaza perceptia celor doua universuri si propune un spatiu intermediar, in care memoria, istoria si imaginatia se intilnesc si se fertilizeaza reciproc.

5 – Vegetariana – Han Kang

Roman câştigător al Man Booker International Prize 2016.
Una dintre cele mai bune cărţi ale anului pentru Time şi Entertainment Weekly.
Un roman superb şi neliniştitor în trei acte despre rebeliune şi tabuuri, violenţă şi erotism şi metamorfoza contorsionată a unui suflet.
Înainte să înceapă coşmarurile, Yeong-hye şi soţul ei aveau o viaţă cât se poate de normală. Dar visele – imagini copleşitoare, însângerate şi brutale – o torturează pe Yeong-hye, făcând-o să încerce să se elibereze de ele renunţând la carne. Acest mic act de independenţă îi tulbură însă căsnicia şi pune în mişcare un şir de evenimente din ce în ce mai groteşti. În timp ce întreaga ei familie se luptă să recapete controlul asupra ei, Yeong-hye îşi apără obsesiv alegerea, dându-i o dimensiune sacră. În curând, încercările apropiaţilor devin disperate, supunând mai întâi mintea, mai apoi corpul lui Yeong-hye unor violuri din ce în ce mai intruzive, aruncând-o pe aceasta în bucla unei înstrăinări bizare şi periculoase.
Apreciată de criticii din întreaga lume, Vegetariana este o poveste întunecată, alegorică şi kafkiană despre putere, obsesie şi lupta unei femei de a se elibera de violenţa care îi stăpâneşte atât lumea exterioară, cât şi pe cea interioară.

6 – Simpatizantul – Viet Thanh Nguyen

Multipremiatul roman de debut al lui Viet Thanh Nguyen este descoperirea anului. Simpatizantul este – printre multe altele – un roman de spionaj și de război plin de suspansul unui thriller, o satiră politică, o privire istorică lucidă asupra colonizării și revoluției, un imn straniu și impecabil închinat imigrantului, o explorare caustică şi incomodă a identităţii şi a Americii, o meditație asupra vinovăției și trădării.

Naratorul, un dublu agent comunist, un om cu două minţi, jumătate francez, jumătate vietnamez, ajunge în America după căderea Saigonului şi încearcă, aşa cum fac şi ceilalţi refugiaţi vietnamezi, să-şi construiască o nouă viaţă.

În ciuda atrocităților și a numeroaselor situații-limită care împânzesc cartea – asasinate, explozii, dezmembrări, viol în grup, torturi cumplite -, la capătul acestei lecturi vă așteaptă un regal. Simpatizantul este un roman ultra-amibțios, profund și inteligent, cu un ritm înnebunitor, personaje excepționale, cu un tip de scriitură flamboaiantă și fraze absolut memorabile care or să vă bântuie și, nu în ultimul rând, o carte de un umor negru ucigător și foarte nuanțat, hrănit dintr-o ironie și o autoironie de cea mai bună calitate.

7 – Păpădiile – Yasunari Kawabata

Scris cu intermitențe, ultimul mare roman al lui Kawabata a fost publicat în foileton în revista Shinchō între 1964 și 1968. De la finele anului 1968, când i s-a decernat Premiul Nobel pentru literatură, până în 1972, când își ia viața, Kawabata nu a mai putut să se aplece asupra textului. În 1970, sinuciderea bunului său prieten scriitorul Yukio Mishima îi subminează și mai mult starea de sănătate, iar textul neterminat al Păpădiilor va vedea lumina tiparului postum, editat, conform notelor din manuscris, de ginerele autorului, Kaori Kawabata.

Atinsă de o boală ciudată, frumoasa Ineko ajunge în azilul psihiatric din Ikuta, iar celor dragi, mamei și iubitului ei, nu le rămâne decât să trăiască tortura de a nu ști dacă au acționat spre binele tinerei. Va putea dragostea lui Hisano să o salveze de consecințele traumei care i-a afectat spiritul? Kawabata, recunoscut drept marele scriitor al clar-obscurului, l-a lăsat pe cititor să-și ofere singur un răspuns.

8 – Rhadopis din Nubia – Naghib Mahfuz

Scriitorul egiptean Naghib Mahfuz a primit Premiul Nobel pentru literatură în 1988. Cărţile sale sunt traduse în peste patruzeci de limbi.

Făcând parte din seria romanelor istorice ale scriitorului egiptean Naghib Mahfuz, Rhadopis din Nubia este o poveste despre prietenie, trădare, lupta pentru putere şi o iubire care zguduie regatul faraonului Merenra.

Tânărul faraon Merenra se îndrăgosteşte de curtezana Rhadopis, o fată de la ţară ambiţioasă, de o frumuseţe umitoare, devenită curtezana cea mai râvnită din regat, în palatul căreia se reunesc bărbaţii de vază ai Egiptului: artişti, dregători, cărturari, oşteni. Petrecerile ei cu muzică, dans şi dezbateri filosofice au loc seară de seară în timp ce Egiptul este măcinat de tensiuni politice. Marii preoţi, o forţă redutabilă prin influenţa pe care o au asupra cugetelor şi inimilor oamenilor, deţin jumătate din pământurile ţării. Faraonul, recent urcat pe tron, este hotărât să îi înfrunte, să îşi impună autoritatea şi să câştige poporul de partea sa. „Ce folos au cei puternici din ceea ce au dobândit cu forţa? Ce fac cu avuţia cei ce s-au muncit să o obţină? Cu ce s-au ales cei puternici din puterea lor? Nu sunt toate acestea ca praful spulberat de vânt? Puterea poate fi nebunie, înţelepciunea o greşeală şi bogăţia egoism“, spune unul dintre personajele romanului, considerând că arta şi frumuseţea sunt singurele valori care dăinuie. Dar când frumuseţea capătă chip uman, totul se poate nărui.

9 – Frumuseţe şi întristare – Yasunari Kawabata

Romanul Frumuseţe şi întristare este tradus pentru prima oară din limba japoneză.

La şaisprezece ani, Otoko se îndrăgosteşte de Oki, un scriitor de treizeci de ani, însurat, iar relaţia lor se sfârşeşte tragic. După o depresie îngrozitoare şi o tentativă de sinucidere, Otoko pare să-şi găsească liniştea. Îşi descoperă şi vocaţia de pictoriţă. Are succes, şi, după două decenii, o vedem ducând o viaţă liniştită, alături de Keiko, o ucenică uluitor de frumoasă, dar excentrică, în ale cărei tablouri abstracte desluşim o violenţă de neînţeles. Reîntâlnirea cu Oki, care o caută, tulbură echilibrul lui Otoko. Mai mult, va declanşa o nouă tragedie. Căci, dorind să o răzbune pe maestră (şi probabil geloasă, pentru că femeia matură încă pare ataşată de bărbatul care a distrus-o fără să vrea), Keiko începe un joc periculos, al seducţiei şi minciunii, al ademenirii şi respingerii, al dragostei şi al morţii.

10 – Maestrul de go – Yasunari Kawabata

În această cronică romanescă a unei partide istorice în care se înfruntă un venerabil maestru şi un tânăr jucător talentat, Kawabata a surprins ciocnirea dintre tradiţia Japoniei imperiale şi modernizarea adusă de secolul XX. Dincolo de eticheta subtilă a jocului, expresie sublimată a spiritului japonez, şi de respectul ceremonios al celor doi adversari, se desfăşoară un duel simbolic, ce nu poate avea decât un deznodământ tragic. Maestrul de go se dovedeşte astfel o elegie a dispariţiei unei lumi milenare în faţa invaziei prezentului pragmatic.

Kawabata considera Maestrul de go cea mai bună scriere a sa. De altfel, este şi cartea la care a lucrat cel mai mult: deşi evenimentele narate au avut loc în 1938, iar Kawabata a consemnat într-o amplă serie de articole, comandate de o importantă publicaţie japoneză, toate amănuntele partidei legendare dintre maestrul de go şi tânărul pretendent la titlu, romanul vede lumina tiparului abia în 1954. Timp de şase luni, doi adversari se înfruntă precum doi maeştri ai artelor războiului. Unul din ei, Shusai, este maestrul invincibil, care joacă partida de adio. Celălalt, tânărul Otake, este avid de glorie. Piesele sunt pietre albe şi negre, dar jocul este traversat de nenumărate nuanţe subtile. În izolarea unui han tradiţional, în mijlocul unei grădini japoneze, maestrul se agaţă cu ultimele puteri de filozofia tradiţiei. Dar, dincolo de acest sanctuar, câmpurile de orez sunt străbătute de şine de tren, iar cerul de mătase este brăzdat de avioane: timpurile s-au schimbat. Iar tânărul său adversar are de partea lui nu doar energia tinereţii, ci şi nerăbdarea şi cruzimea istoriei care îşi împlineşte mersul.

11 – Dupa banchet – Yukio Mishima

Considerat unul dintre cele mai bune romane ale lui Yukio Mishima, După banchet se remarcă prin pătrunzătoarea explorare a caracterului omenesc și prin atenta observație realistă.

Kazu, proprietara unui mare restaurant din Tokyo, o femeie încă atrăgătoare la cei cincizeci de ani ai săi, duce o viață împăcată, tihnită, când, cu ocazia unei reuniuni a foștilor ambasadori ai Japoniei, îl întâlnește pe Noguchi, de care o va lega o dragoste matură, ce promite un deznodământ fericit. După căsătorie, Noguchi se va implica din nou în viața politică, iar Kazu îl va susține în campania electorală, atât financiar, cât și prin prezența ei în mijlocul oamenilor, însă, în ciuda eforturilor celor doi, Noguchi va pierde alegerile, iar Kazu, restaurantul. Acest eșec va deschide răni dureroase, scoțând la iveală adevăruri din trecut, iar iubirea celor doi va fi pusă la încercare. Kazu va fi nevoită să aleagă între o căsnicie „ca un cavou“, alături de un soț dintr-o familie aristocratică, și revenirea la vechea ei viață.

12 – Zeita orezului – Rani Manicka

O saga malaysiană care se întinde pe durata a patru generaţii. La vârsta de 14 ani, Lakshami lasă în urmă copilăria petrecută printre arborii de mango din Ceylon pentru a se căsători cu un bărbat matur din Malaysia. Tânăra neştiutoare este nevoită să dea piept cu greutăţile vieţii; până la 19 ani are deja cinci copii, urmează ocupaţia japoneză, al Doilea Război Mondial, iar ea nu are alt scop decât să-şi păstreze familia în siguranţă.

Scris din perspectiva mai multor personaje, romanul este cronica unei familii dintr-o lume prea puţin cunoscută nouă, unde exotismul şi miticul se întrepătrund oferindu-ne o lectură plăcută şi provocatoare.

13 – Alchimia energiei sexuale. Intră în legătură cu universul tău interior – Mantak Chia

Când vine vorba despre Tao și principiile sale fundamentale, foarte mulţi europeni ridică adesea din umeri, gândindu-se vag la asiatici, budism și felurite energii, fără a ști foarte precis în ce constă acest sistem. Maestrul Mantak Chia prezintă într-o formă accesibilă occidentalilor învăţături străvechi și concepte-cheie, impresionante prin profunzimea lor și elegante prin simplitate. Iar atunci când acestea sunt puse în slujba regăsirii echilibrului personal, cititorul nu are decât de câștigat.
Cartea de faţă pornește de la câteva idei simple. Cea mai importantă dintre ele spune că orice fiinţă umană e străbătută constant de energie și că acest flux ne leagă de universul infinit. Energia sexuală este doar o parte din întreg și trebuie privită într-un context mai larg. Înţelegerea modului în care aceasta poate fi acumulată, stocată sau direcţionată face diferenţa între ignoranţă și cunoaștere. Omul devine conștient de rolul și locul pe care-l ocupă în lume și de felul în care ar trebui să acţioneze.

Mantak Chia își îndeamnă cititorii la un trai responsabil, detașat de obsesiile materialiste ale vremurilor moderne și mai apropiat de structura profundă a fiinţei umane. Cartea de faţă reprezintă un mic compendiu de tehnici, meditaţii și exerciţii specifice taoismului, pe care însă le poate pune în aplicare oricine cu multă ușurinţă, indiferent de apartenenţa religioasă ori de convingeri. În plus, imaginile ilustrează fericit textul și înlesnesc înţelegerea profundă.
Parcurgând capitolele cărţii, veţi afla cum să transformaţi energia negativă în energie pozitivă, cum să atingeţi o stare de relaxare totală, să meditaţi în armonie cu universul și să obţineţi un echilibru emoţional desăvârșit. Învăţăturile lui Mantak Chia sunt, mai presus de toate, un îndemn către libertatea pe care, din păcate, unii, robi ai diverselor dependenţe, uită că și-o pot recăpăta oricând.

14 – Maestrul de ceai – Yasushi Inoue

Dincolo de povestea unei morţi încărcate de mister, Inoue conturează subtil esenţele a două lumi care de multe ori se suprapun: lumea maestrulului de ceai perfect, Sen no Rikyū, şi lumea samuraiul perfect, Toyotomi Hideyoshi.

„Maestrul Rikyū a fost martorul morţii multor samurai. Oare câţi samurai au plecat spre câmpul de luptă după ce au băut ceaiul preparat de el? ªi apoi au şi murit acolo. După ce ai fost martorul atâtor morţi nefireşti şi violente, nu ai cum să te bucuri de o moarte liniştită.“
Sen no Rikyū, marele maestru de ceai din timpul lui Toyotomi Hideyoshi, moare prin sinucidere rituală. Enigma gestului său îl frământă neîncetat pe Honkakubō, discipolul care i-a fost alături în ultimii ani şi care pare să comunice în continuare cu Maestrul: acesta i se arată în vis şi îi vorbeşte. Retrăind în amintire toate marile ceremonii ale ceaiului oficiate de Maestru, toate gesturile şi vorbele lui memorabile, Honkakubō îi întâlneşte pe cei mai importanţi oameni din viaţa lui Sen no Rikyū, iar fiecare evocare a celui dispărut e un prilej de a descoperi lucruri neştiute, de a înţelege ceea ce a vrut Maestrul să-i transmită, de a pătrunde mai adânc arta ceaiului şi în acelaşi timp de a se împăca, în cele din urmă, cu sine.

15 – Dao, Marele Luminator – Huai Nan Zi

Filozofia daoista sustine existenta a trei esente fundamentale: ching, partea eterica, opusa partii trupesti a fiintei umane; unii numesc aceasta instinct. Ch‛i este elanul vital transformat in substanta materiala; cuvantul este identic cu cel pentru aer. In sfarsit, shen, spiritul animal, mintea, etc.; unii identifica aceasta cu constiinta. Toate acestea sunt, sau ar trebui sa fie, sub controlul vointei. Fiintele sunt rezultatul combinarii celor trei elemente. Fiintele superioare dispun de vointa de a-si alege propria cale in viata: pentru binele lor, insa, ele trebuie sa adopte vointa lui dao ca principiu calauzitor.

Procesele de creatie decurg intr-un mod foarte natural. Combinatia celor trei factori are loc continuu si da nastere Cosmosului – Cerul [tian], Pamantul [di] si Omul [ren]. Intrucat acestea sunt creatii ce au loc prin mijlocirea lui dao, plinatatea vietii lor poate fi mentinuta numai prin armonia si identitatea deplina cu dao. Dotat fiind cu o putere de vointa proprie, omul este inclinat sa neglijeze acest lucru, sedus de simturi si creandu-si o viata artificiala in care simturile si carnea domina in dauna spiritului, ceea ce duce in final la ruinarea vietii.

Dar Cerul si Pamantul isi mentin si pe mai departe contactul original si, implicit, urmeaza in toate miscarile lor miscarea lui dao. In aceasta privinta, “asa cum a fost la inceput, asa este acum si asa va fi mereu”. Insa omul, inzestrat cu putere de vointa, nu urmeaza impulsurile lui dao, ci propriile sale dorinte si-si conduce sistemele administrative, executive, educationale si ceremoniale fara sa-i pese de dao. In felul acesta el a pierdut contactul cu realitatea si a creat un mod de viata artificial, in care armonia naturala este pierduta in mare masura. La randul ei, artificialitatea aceasta a alterat puternic mersul Cerului si al Pamantului. Regasirea armoniei pierdute reprezinta tema insasi a eseurilor prezentate in acest volum!

16 – Meditaţia şi viaţa cotidiană. Stările conştiinţei (reeditare) – Geshe Rabten

Cartea de fata cuprinde doua invataturi de mare insemnatate: “Starile constiintei” si “Meditatia si viata cotidiana”.Starile constiintei trateaza despre unul dintre subiectele cele mai importante ale buddhismului. Mintea sau constiinta nu este o simpla tema comuna religiilor si filozofiilor, ci reprezinta, de fapt, punctul central al tuturor trairilor noastre, insasi caracteristica ce distinge fiintele de restul fenomenelor existente. Tocmai pentru ca poseda minte, fiintele, indiferent de forma si marimea lor, ocupa primul loc in invataturile lui Buddha. Legea Karmei, reincarnarea, Samsara (ciclul existentelor) si Nirvana (eliberarea) au sens doar pentru ca mintea exista. In lipsa acesteia dispar toate criteriile de evaluare a universului nostru conceptual, cum ar fi bun/rau, just/eronat, important/insignifiant, caci ele sunt bazate pe trairile fiintelor sensibile.

17 – Un fluviu de fum – Amitav Ghosh

Epopeea continuă şi după O mare de maci! Descris ca “un roman al şoaptelor chinezeşti”, “la fel de ameţitor ca un vis indus de opiu”, romanul Un fluviu de fum, a doua carte din seria IBIS, recreează furnicarul porturilor Chinei la începutul secolului al XIX-lea şi prăpastia prejudecăţilor care au împărţit lumea în două şi au schimbat cursul istoriei. Estul se înfruntă cu Vestul în micul oraş al străinilor din Canton, interzis femeilor albe, o aşezare pitorească în care înfloresc atelierele de pictură dar şi cruzimea marilor afaceri, în care corăbiile străine descarcă opiu de contrabandă şi bărbaţii îşi construiesc o viaţă dublă.

Bahram Modi, neguţător de opiu înstărit din Bombay, fiul său pierdut Ah Fatt, orfana Paulette şi noii lor prieteni pleacă în căutarea dragostei, aventurii, bogăţiei şi a unei flori rare despre care vorbesc legendele. “Cel mai reuşit personaj al lui Ghosh”, adept al unei religii care trasează o linie curată între bine şi rău, Bahram este victima unui destin care îl împinge de partea cealaltă a acestui hotar. În fumul opiului adus de el clandestin pe corabia Anahita se clădeşte o tragică poveste de dragoste şi prietenie, de sacrificiu şi decizii devastatoare.

 

Acestea sunt doar 17 din multe alte carti ce sunt incluse in sectiunea “Scriitori din tari exotice”.

Detalii despre toate acestea poti gasi AICI.

Si tot AICI te poti bucura de reducerile de pana la 30% acordate de Cartepedia.ro doar in luna iunie, pentru toate cartile din categoria “Scriitori din tari exotice“.

Spor la CITIT!

 

SCRIE RASPUNS

Scrie comentariul tau!
Scrie numele tau aici

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.