Pasi pe Cale – O Carte pe Zi

0
151

Paşi pe cale
Inayat Khan

 

Pasi pe cale
CLICK pe carte!

 

An aparitie: 2018
Editura: Herald
Pagini: 216
Limba: Română
Hârtie: 80g/m
Format: 13 x 20 cm
Coperta: Policromie, carton aminat

 

 

 

CLICK AICI pentru a cumpara cartea!

 

Descriere

 

Sufismul adoptat de Inayat Khan drept cale de realizare spirituală pentru sine și pentru ceilalți poate fi definit prin următoarele trăsături:

1° Este un sufism universal. Învățătură lui este, prin urmare, trans‑confesională, nu privilegiază nicio religie și nu consideră necesară convertirea la o altă religie sau credință decât cea pe care omul deja o are.

2° Este un sufism care nu ține exclusiv de partea mistică a dezvoltării omului, ci pune accentul pe dezvoltarea armonioasă a tuturor posibilităților și a tuturor aspectelor vieții sale personale și sociale; totuși, această dezvoltare este centrată pe viață să spirituală.

3° Învățătura sa respectă toate opiniile și apartenentele religioase, însă ea tinde să dezvolte religia iubirii. Această constă în „a‑L vedea Pe Dumnezeu în inima omului”, atât în propria să inima cât și în inima celorlalți. A înțelege și a respectă simțămintele semenului tău este primul pas pe această cale.

Cine a fost Hazrat Inayat Khan?

Un muzician si un sufi. Dar nu un muzician limitat la ceea ce cunoastem noi despre muzica: combinatii si armonii de sunete apreciate de urechea umana, nici un sufi prizonier al definitiilor pe care le dau dictionarele, eruditii sau chiar teologii.

Considerand muzica mai degraba ca o asceza si o disciplina spirituala decat ca o profesiune, Inayat Khan a ajuns datorita ei la misterul oricarui sunet, care nu este altceva decat revelatia verbului divin.

Si considerand sufismul nu ca apartenenta la o confrerie, nici ca repetare a unor ritualuri, ci ca distrugerea finala a oricarei piedici datorate naturii noastre terestre, el a ajuns la aceasta Resurectie care este deopotriva scopul ultim al religiei, cat si al intregii evolutii cosmice.

Hazrat Inayat Khan s-a nascut in 1882 la Baroda, in provincia Gujarat din India, intr o familie musulmana de muzicieni celebri.

De foarte tanar, el incepe o cariera de virtuoz, ca interpret la vina (un instrument indian), cantaret si compozitor, si aceasta pasiune pentru muzica il va purta prin toata tara.

A fost profesor de muzica la academia muzicala Gayan Shala din statul Baroda.

In tot acest timp a considerat muzica drept “legatura directa a omului cu Dumnezeu”.

Dar, aflat la apogeul succeselor sale profesionale, el “a auzit mesajul divin” si a inceput sa caute calea implinirii spirituale. In 1903 l-a intalnit pe maestrul sau, Sayyed Abu Hashim Madani.

Acesta, nascut in orasul sfant Medina, facea parte din Ordinul sufit al Chishtilor, miscare ce fusese introdusa in India in sec. al XII lea.

Inayat a pastrat o stransa si neincetata legatura cu maestrul sau; astfel, el a ajuns sa experimenteze un nivel inalt de realizare, ce a facut din Dumnezeu o realitate a vietii sale.

Isi va urma maestrul pana la moartea acestuia, survenita in 1910, la Mecca.

Inayat Khan a primit investitura de la maestrul sau, care l a recunoscut ca Pir o Murshid (mare maestru) in Ordinul Chishti; odata cu aceasta, i a dat misiunea speciala de “a pune in armonie Orientul si Occidentul”.

In 1910, Khan paraseste India si sustine numeroase concerte in Statele Unite si Europa, maniera sa de a interpreta muzica indiana fiind unanim apreciata.

Pentru el muzica era manifestarea esentei spirituale a realitatii, caci “el nu era doar un mare muzician, ci si un sufi, practicand si traind o viata de meditatie si de rugaciune”.

El a introdus miscarea sufita in Occident, infiintand “The Sufi Order in the West” (numit ulterior “Sufi Order International”).

Centrul era la Suresnes, langa Paris, unde, in cadrul “cursurilor de vara” Inayat Khan a dezvoltat asa zisul serviciu de Adorare Universala.

Din 1910 pana in 1926 el a calatorit peste tot in lumea occidentala, infiintand numeroase centre pentru cei dornici sa se angajeze pe o cale spirituala conforma cu metodele sufite, “fara deosebire de rasa, casta sau credinta”.

El isi invata discipolii atat prin prezenta si exemplul sau cat si prin numeroasele conferinte tinute pretutindeni.

Obosit de munca epuizanta depusa in toti acesti ani, se retrage in India pentru odihna, dar, dupa o scurta boala, moare la Delhi, in 1927.

Pasi pe cale
CLICK pe carte!

SCRIE RASPUNS

Scrie comentariul tau!
Scrie numele tau aici

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.